Geschreven door:
Leo Hoogma
De krapte op de personeelsmarkt wordt in steeds meer branches voelbaar. Er is een overschot aan banen, daarentegen wordt het aantal werkzoekenden steeds minder. In de beveiliging is het al langer een steeds grotere uitdaging om de planning rond te krijgen. Beveiligingsbedrijven doen er alles aan om nieuw personeel te werven, werken zelfs met `aanbrengbonussen`, en leggen daarnaast steeds meer de focus op het in dienst - lees tevreden - houden van hun huidige beveiligers. Specifieke wensen van een werknemer worden tegenwoordig dan ook vaker gehonoreerd dan in het verleden het geval was.
Maar hoe onderscheid jij je als werkgever in de beveiligingsbranche nou écht? We kunnen inmiddels met een hoop tevreden (eind)gebruikers wel met aan redelijkheid grenzende zekerheid stellen dat werken met Secusoft altijd een pre is!
Wat kan en mag een beveiliger verwachten van de werkgever?
Werk je als beveiliger volgens de cao particuliere beveiliging, dan heeft jouw werkgever uiteraard een aantal verplichtingen tegenover jou als beveiligingsmedewerker. Maar de kans is groot dat jij tegenwoordig ook net ietsje méér terug kunt vragen. De banen liggen voor het oprapen, en als jouw werkgever jou in dienst wil houden mag daar best wat tegenover staan. Het is goed om te weten dat een werkgever die klant is bij Secusoft er in elk geval alles aan doet om het personeel tevreden te houden. Zo maken zijn werknemers namelijk gebruik van een aantal unieke tools, speciaal gebouwd voor beveiligers.
Wij noemen een aantal bestaande, en nieuwe modules.
Nieuw: Specifieke roosterwensen van medewerkers worden getoond tijdens het plannen
Heb jij als beveiligingsbeambte specifieke wensen omtrent jouw dienstenplanning, dan kun je deze doorgeven aan de planner van het beveiligingsbedrijf waar jij werkt. De planning voegt deze vervolgens toe aan jouw gegevens, en krijgt deze specifieke wensen in beeld wanneer de planning voor een nieuwe periode wordt gemaakt. Hierdoor ben jij er zeker van dat afgesproken wensen in beeld blijven bij de planner van het beveiligingsbedrijf.
Te denken valt hierbij bijvoorbeeld aan bepaalde vrije dagen in verband met het opvangen van de kinderen. Of beperkte wensen met betrekking tot het draaien van nachtdiensten, in verband met de gezondheid van de medewerker.
Ook nieuw: Datum in dienst en datum uit dienst kan per medewerker worden toegevoegd
Deze functie zorgt ervoor dat een medewerker pas wordt ingeroosterd vanaf zijn of haar indiensttreding. Heeft de HR-afdeling een nieuwe medeweker al wel toegevoegd, maar begint deze pas in de maand erna met werken? Dankzij deze nieuwe functie wordt de medewerker niet al ingeroosterd door de planning. Er verschijnt namelijk een opvallende, rode melding dat de medewerker pas na een bepaalde datum kan worden ingepland.
Voor de werkgever heeft deze functie nog een extra voordeel.
Is een medewerker zijn uitdienstdatum verstreken, maar kan deze nog wel in Secusoft inloggen (en gegevens inzien!), dan krijgt de manager van het beveiligingsbedrijf ook hierover een melding te zien. Zo worden de gegevens nóg beter beschermd, het is immers alleen medewerkers die daadwerkelijk in dienst toegestaan om in te loggen in Secusoft.
Zelfroosteren en beschikbaarheid doorgeven in Secusoft
Wanneer er wordt gewerkt met Secusoft heeft de werkgever de mogelijkheid om de functie `zelfroosteren` bij medewerkers aan te zetten. Met deze module kan een planner een dienst op `nog invullen` zetten, en hebben medewerkers zelf de mogelijkheid zich in te schrijven voor die dienst. De planner matcht vervolgens de meest geschikte medewerker, bijvoorbeeld op basis van kwalificatie of specialisatie, aan de betreffende dienst.
In Secusoft geef je daarnaast als werknemer eenvoudig per dag, of per meerdere dagen tegelijk, je beschikbaarheid aan. Kies voor niet beschikbaar, liever niet beschikbaar, of wel beschikbaar, en licht je keuze eventueel toe. De planning van het bedrijf kan dit vervolgens goedkeuren of afwijzen, hier krijg jij weer bericht van. Zo wordt er goed en snel gecommuniceerd en heb je direct helder of er rekening wordt gehouden met jouw verzoeken.
Koppeling Secusoft met Google Agenda
Het team achter Secusoft zit klaar voor al je vragen. Ook hebben wij een uitgebreide kennisbank, en praktische, korte instructievideo's waarin wordt uitgelegd hoe (bijna) elke module van de software werkt. Daarnaast bevat onze software meerdere API-koppelingen, die interactie met andere software mogelijk maken. Zoals de koppeling met Google Agenda. Hiermee kun jij jouw diensten automatisch in je Google agenda laten zetten. Uiteraard werkt dit één kant op: je werkgever heeft geen inzage in jouw privé-afspraken die in jouw agenda staan.
Dit is tevens erg handig als je voor meerdere bedrijven met Secusoft werkt. Elk type dienst kan een eigen kleur krijgen, wat het voor jou nog overzichtelijker maakt.
Goede werkgever = loyale werknemer
Twijfel je nog of je een baan in de beveiliging wel ziet zitten? Lees dan zeker eens dit blogbericht dat we eerder schreven. Het gaat over de kwaliteiten die je als beveiliger dient te bezitten, en staat tevens vol met tips voor het vinden van een passende baan, en over hoe je een beveiligingsbedrijf zelf kunt opstarten. Vergeet daarbij zeker niet het aanmaken van een account in Secusoft. Dat is de eerste 2 weken gratis!
Zo heb jij altijd alle functies bij de hand die onmisbaar zijn bij het onderhouden van een bedrijf in de beveiligingsbranche. En houd jij zowel je opdrachtgevers als je medewerkers te allen tijde tevreden.
Ga jij solliciteren bij een bedrijf dat werkzaam is in de beveiliging? Check dan zeker even of zij werken met Secusoft. Dan weet je namelijk al dat jij geen onnodig werk hoeft te doen, én dat je gebruik kunt maken van een hoop coole modules die Secusoft allemaal bevat.
Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.