Geschreven door:
Leo Hoogma
Wij van Secusoft zijn steeds bezig zijn om nieuwe functionaliteiten en vernieuwingen aan het systeem toe te voegen.
Hierbij een korte overzicht van de meest belangrijke updates:
Diensten via Excel in het rooster zetten
We hebben het importeren van diensten via Excel mogelijk gemaakt.
Dit is speciaal voor beveiligingsbedrijven die veel beveiligers leveren voor grote opdrachtgevers of die ingehuurd worden door grote landelijke beveiligingsorganisaties.
Dankzij deze functie besparen de planners zeeën van tijd.
Hoe werkt het?
Het beveiligingsbedrijf krijg wekelijks/maandelijks een Excel lijst van zijn opdrachtgever. In dit Excel bestand staan soms wel honderden diensten en die moeten allemaal in het Secusoft rooster gezet worden. Voorheen moest dit één voor één handmatig in het rooster gezet worden, maar vanaf nu kun je een paar klikken in één keer alle diensten importeren en in het rooster zetten. Kijk voor meer informatie in jouw Secusoft account bij de module “Uren import Excel” onder Instellingen of neem contact met ons op voor uitleg.De planners besparen zeeën van tijd dankzij de mogelijkheid om diensten te kunnen importeren via Excel, heel belangrijk wanneer jouw bedrijf veel beveiligers levert aan grote landelijke beveiligingsorganisaties. Je kunt nu met een paar klikken in een keer alle diensten importeren vanuit een Excel bestand naar het Secusoft rooster.
Print selectie rooster
De planners onder ons hebben nieuwe tabellen gekregen. De keuzes ‘Selectie printen’ staat nu op een nieuwe vaste plek, direct als eerste links onderaan het rooster. De beta versie is verdwenen en de het urenoverzicht staat in een nieuwe frisse layout met heel veel opties en selectiemogelijkheden. Je kunt de urenlijst bekijken als totaal, of opgesplitst per medewerker en per project en je kunt nu ook een tabel zien met de totalen van alle medewerkers. De tabellen kun je nu met één klik omzetten in PDF of kopiëren zodat je de tabel in Excel kunt plakken.
Tip:
Wil je in de urentabellen bepaalde kolommen niet of juist wel zien? Je kunt zelf templates maken met de kolommen en instellingen zoals jij dat wil. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een tabel maken die je 1 op 1 naar jouw loonadministratie kunt sturen. Zie de module ‘Uren CSV export’ voor meer informatie of neem contact met ons op als je hulp nodig hebt.
Onkostendeclaraties
Op de valreep van 2019 lanceerden we de nieuwe module ‘Onkostendeclaraties’. De planner kan in het dienstrooster direct de onkosten noteren voor bijvoorbeeld OV, parkeren of voorschotten, maar ook voor maaltijdvergoeding en stomerijvergoeding. Vorige week hebben we de declaraties inzichtelijk gemaakt en via ‘Uren CSV export’ kun je alle ingevoerde onkosten tonen in de urentabel.
Tijdregistratie met GPS
Vanaf nu is het mogelijk voor de medewerkers “Aanvang dienst” en “Einde dienst” te registreren via de Secusoft App of mobiele browser. Naast het tijdstip wordt ook de GPS locatie opgeslagen. Heel duidelijk en handig, voorkomt onnodige discussies met de opdrachtgever.
Onkostenvergoeding
Er is een nieuwe module bijgekomen waarmee je onkostenvergoedingen kunt registreren. Een vergoeding voor bijvoorbeeld parkeren, reiskosten of eten kan je direct via het rooster aan de dienst koppelen. Tevens staan alle ingevoerde onkosten onder het kopje Financieel bij "Onkostendeclaraties". De komende weken gaan we de ingevoerde onkosten integreren in de overzichten van het rooster.
API koppeling met het CAO/SFPB reiskostenprogramma
Vanaf nu kan elk beveiligingsbedrijf direct in Secusoft met een automatische koppeling de reiskosten en kilometers berekenen zoals de CAO en het SFPB dat voorschrijft.
Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.