Tijdbesparend planningsprogramma voor de beveiligingsbranche

Geschreven door:

Dit is hoe wij denken over het rooster- en planningssysteem

Binnen Secusoft is de planningssoftware voor het maken van de dienstroosters de meest gebruikte module. Hiermee worden keer op keer, elke loonperiode opnieuw, duizenden medewerkers ingeroosterd en tienduizenden diensten ingepland.
De meest uiteenlopende klanten gebruiken onze roostersoftware, van kleine bedrijven met een paar medewerkers tot grote, soms landelijke, internationale bedrijven met meer dan 200 man personeel. Maar onze klanten hebben allemaal één ding gemeen: het zijn stuk voor stuk specialisten in de beveiligingsbranche. En dat is precies waar wij ons op focussen.

Speciaal voor en door beveiligingsbedrijven

We richten ons op één specifieke doelgroep: bedrijven die werkzaam zijn in de particuliere beveiligingsbranche. En dat is precies wat ons uniek maakt.
Het resultaat is een zeer gespecialiseerde software boordevol specialiteiten die speciaal voor beveiligingsbedrijven gemaakt zijn. Geen onnodige toeters en bellen die niks te maken hebben met de branche.

Efficiënt plannen

Plannen kost tijd en elke klik die je minder kunt doen is winst. Dat begrijpen we goed. Daarom streven wij er continu naar om het plannen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. En dankzij intensief contact met onze klanten zien wij regelmatig praktijkvoorbeelden die ons inspiratie geven om onze software nóg efficiënter te laten verlopen.

Een aantal voorbeelden:
Het lijken misschien onbenullige details, maar in de praktijk leveren de kleinste dingen vaak veel gemak en tijdwinst op. Ons planningsprogramma heeft onder andere deze trucjes:

  • Automatisch invullen van aanvang, einde en pauze bij het selecteren van de opdrachtgever.
  • Automatisch invullen van de juiste toeslagen groep aan de hand van de opdrachtgever en direct een automatische berekening van de onregelmatigheidstoeslagen en feestdagentoeslag.
  • Zodra een medewerker en opdrachtgever zijn geselecteerd wordt er automatisch een berekening gemaakt van de kilometers via Google Maps of de daadwerkelijke reiskosten via TriOpSys zoals de cao dat voorschrijft.
  • Uitgebreide filtermogelijkheden: Je kunt bijvoorbeeld alleen de niet ingeroosterde medewerkers tonen met een bepaalde classificatie (bijv. hondengeleider). Hierdoor zie je snel wie er nog beschikbaar is. En je kunt een selectie maken op datum, opdrachtgever of naam medewerkers.
  • Open diensten en zelfroosteren. Je kunt alvast de hele planning erin zetten, ook al weet je nog niet wie de dienst kan invullen. Je krijgt duidelijk in beeld welke diensten er nog open staan. Eventueel kun je open diensten op "zelfroosteren" zetten waarbij de medewerkers zich kunnen inschrijven.
  • Medewerkers kunnen hun beschikbaarheid invullen en afwijkende werktijden doorgeven. Ook zit er een handig aanmeld- en afmeldsysteem in.

Updates op komst

Ondanks dat we nu al een behoorlijk uitgebreide planningstool hebben kan het natuurlijk altijd beter. We hebben flink wat uitbreidingen in petto voor de komende maanden waarmee er nog meer inzicht komt, en er nog meer mogelijk is. Onder andere door koppeling van tarieven, meer cao-meldingen en sneller een rooster maken door het inladen van een rooster template.

Houd onze blogs en social media kanalen in de gaten voor de updates!

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.