Updates en wijzigingen binnen het NFC-systeem
Updates en wijzigingen binnen het NFC-systeem
Geschreven door:
Leo Hoogma, 13 december 2024
Inmiddels maken veel van onze klanten naar tevredenheid gebruik van het NFC-systeem van Secusoft. In combinatie met de stevige, weerbestendige aan- en afmeldborden en checkpointregistratiebordjes biedt dit een mooie en veilige manier voor beveiligingsbedrijven om uren en controlepunten te registreren.
Updates ter voorkoming fraude met NFC
Wij hebben recent een aantal wijzigingen doorgevoerd in het NFC-systeem. Reden hiervoor was dat er via een ingewikkelde omweg ruimte was om creatief om te gaan met het begrip `aanwezig zijn`. Na de updates kan de werkgever in Secusoft de afstand van mobiel apparaat tot tag bekijken, zoals die is op het moment van registreren. Belangrijk hierbij is dat de gps-locatie van de tag juist staat ingesteld.
Er kan eventueel een kleine afwijking in de afstand van tag tot apparaat zitten, als het gps-signaal ter plekke slecht was, maar in principe heb je hiermee direct inzichtelijk of het apparaat bij de tag in de buurt was op het moment van de registratie. Ook de verstreken tijd tussen het scannen en registreren is zichtbaar. Het is normaal dat hier enkele seconden tussen zitten.
Aan- en afmelden via button in de app
Maak jij geen gebruik van onze aanvang en einde borden, maar registreren de medewerkers hun aanvang en einde via de app? Met behulp van geofencing regel je dat de registratie alleen kan worden voltooid als de afstand minder dan een bepaald aantal meters is. Hoe je dat doet, zie je hier.
Automatische melding bij elke registratie
Wil je bij elke NFC-registratie een melding per e-mail ontvangen? Activeer dan de automatische melding bij de NFC-tag. Zodra de tag gescand is, wordt er een e-mail gestuurd naar de ingevulde e-mailadressen van de opdracht/opdrachtgever en je kunt zelf 5 extra e-mailadressen toevoegen. De e-mail bevat informatie zoals de tagnaam, objectnaam, tijdstip, naam medewerker en registratie-id.
NFC registraties koppelen aan alarmbonnen en ronderapporten
Secusoft connect NFC-registraties indien gewenst aan de ronderapporten en alarmbonnen. Hierdoor kun je nog nauwkeuriger aan de opdrachtgever aantonen hoe laat je ter plaatse was en welke punten er gecontroleerd zijn.
De NFC-registraties tussen de aankomst- en vertrektijd worden getoond, met een speling van 5 minuten. Alleen de NFC-registraties van de medewerker die ook de alarmbon of ronderapport maakt worden getoond, niet de registraties van andere medewerkers die toevallig ook op dat object zijn.
Meer weten?
Met het NFC-systeem van Secusoft houd je gemakkelijk zaken zoals gewerkte uren en checkpoints bij. Als eigenaar en master account houder zit jíj aan de knoppen. Heb je vragen, of wil jij de NFC-registratieborden bestellen voor jouw onderneming? Ons support team staat voor je klaar!
Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.