Het piketrapport is een eenvoudig mutatierapport voor standbydiensten, telefoondiensten, centralisten of piketdiensten. Dit rapport is, in tegenstelling tot alle andere rapportages, niet gekoppeld aan een opdrachtgever. Het is bedoeld voor intern gebruik en één piketrapport wordt gebruikt voor een hele dienst.
Een praktijkvoorbeeld
- Een centralist heeft dienst op een dag of tijdstip buiten de kantooruren. Een beveiliger belt op en meld zich ziek. De centralist zorgt voor een vervanger en noteert het telefoontje en de handeling in het piketrapport.
- Vervolgens belt er een goede klant op en zegt dat i.v.m. file rond het evenement de beveiligers echt op tijd van huis moeten vertrekken om niet te laat te komen en bovendien een andere parkeerplek hebben gekregen. De centralist informeert de dienstdoende beveiligers en noteert alles in het piketrapport.
- Ondertussen wordt er door een bekende een verdachte situatie doorgegeven, de centralist stuurt de surveillancedienst aan en noteert het in het piketrapport.
- Aan het einde van de dienst komt er een overzichtelijk rapport uit met alle handelingen en meldingen die de medewerker heeft opgevangen. Hierdoor is het voor het managementteam of voor de eigenaar van het beveiligingsbedrijf inzichtelijk in wat er allemaal gebeurt.
Voordelen:
Wil je zelf eens zien hoe ons online softwarepakket werkt?
Wilt u nog meer zien? Ga dan naar de pagina Alle functies.
14 november 2024 - In de beveiligingsbranche zijn tijd en nauwkeurigheid van groot belang, zowel voor medewerkers als voor de eindverantwoordelijken. Flexibele, efficiënte software is dan ook onmisbaar voor een goede... lees verder »
11 november 2024 - We hebben het er vaak over, roepen het te pas en te onpas; wanneer we boos zijn, wanneer ons iets niet bevalt, wanneer we ons gekrenkt voelen: Respect, man! We willen het allemaal, maar wat is het... lees verder »